vrijdag 5 september 2008

Zaterdag 16 en zondag 17 augustus 2008: onderweg

Inpakdag. De volgende dag zouden we om 6.00 uur naar Slovenië vertrekken. We waren al bijna klaar toen ik ontdekte dat mijn paspoort niet op de plek lag waar hij normaal altijd wel ligt. Eerst denk je dat je die nog wel vindt, maar na alles afgezocht te hebben ga je toch langzaam beseffen dat je niet weg kan als dat paspoort niet boven water is. Nog maar eens overal zoeken dus. De meest logische plek was mijn werktas, omdat het paspoort voor het laatst bij de notaris is gebruikt en ik daarna naar mijn werk moest. Niet dus... Toen hebben we ons er maar bij neergelegd dat er via een noodprocedure een nieuw paspoort aangevraagd moest worden en we dus pas op z'n vroegst woensdag weg zouden kunnen.

De volgende ochtend om 7.00 uur haalde ik voor de derde keer mijn werktas overhoop en...vond het paspoort in een vergeten vakje. Ik maakte snel Maarten wakker en na snel de laatste dingen ingepakt te hebben zaten we om 11.00 uur blij in de auto.


Tegen 19.30 uur vonden we het mooi geweest en zijn we gestopt in een dorpje 50 km van Passau vandaan. We hebben overnacht in een pension en gegeten in een prachtig klooster. Het eten (schnitzel met friet en sla) was niet lekker, maar het gebouw was fantastisch.


Uiteindelijk zijn we precies gekomen waar we heen wilden op dag 1, dus de vertraging door het paspoort is alweer ingelopen, zonder ons te haasten. Het helpt natuurlijk wel een heleboel dat we allebei kunnen rijden. We hebben dus niet zo veel lange stops nodig.


Geen opmerkingen: